Bejelentkezés

Kosár

    A kosár üres.

Adatvédelem, általános szerződési feltételek

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

 

 

Cégnév: Hunnia Daunen Kft

Webshop neve: www.hunniadaunen.hu        
E-mail: hunnia@globonet.hu                   
Telefonszám: +36 66 258 104 (Munkanapokon 8.30 - 16.00 óra között)                                                                            

Verziószám: V-3-HU

Közzététel dátuma: 2020.január 06.

 

 

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

I./Bevezetés:

Üdvözöljük honlapunkon!

Kérjük, hogy amennyiben vásárlója kíván lenni Webáruházunknak, megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el Általános Szerződési Feltételeinket,(továbbiakban ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért. Megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát, és ez a köztünk létrejött szerződés részét képezi. Ezenfelül a szerződés részét képezik még a szerződésre vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok.

Az ÁSZF tartalmazza mindkét fél jogait és kötelezettségeit, a szerződés létrejöttének feltételeit, menetét, a teljesítési határidőket, a szállítási és fizetési feltételeket, a felelősségi szabályokat valamint az elállási jog gyakorlásának feltételeit, módját.

Tájékoztatjuk, hogy Ön, mint fogyasztó (Vevő) és köztünk, mint szolgáltató (Eladó) között távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszköz igénybevételével  kerül megkötésre a szerződés, mely távollévők közötti fogyasztói szerződésnek minősül.

A jelen ÁSZF hatálya alá szerződések nem minősülnek írásba foglalt szerződéseknek, nem kerülnek iktatásra, de rögzíti a szerződéskötés dátumát.

A jelen Általános Szerződési Feltételek, valamint a weboldal, az ügyintézés és panaszkezelés nyelve a magyar.

A Hunnia Daunen Kft fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF-et részben vagy egészben bármikor módosítsa. A módosítás közzétételkor lép hatályba. Kivéve abban az esetben, ha a megrendelés már folyamatban van, arra a még nem módosított ÁSZF az irányadó. 

Amennyiben a jelen Általános Szerződési Feltételekkel, honlapunk használatával, termékeinkkel vagy a vásárlás menetével kapcsolatban kérdése merülne fel, vagy egyedi igényét szeretné velünk megbeszélni, akkor vegye fel munkatársunkkal a kapcsolatot a megadott elérhetőségen.

II./Általános fogalmak:

Felek:    Eladó,(mint szolgáltató) és Vevő (mint fogyasztó) együttesen.

Szolgáltató:  (Vállalkozás) a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személyt foglalja magában.

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy

Vevő: a honlapon keresztül vételi ajánlatot, megrendelést tevő szerződő fél.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül.

Honlap: a jelen weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgál.

Szerződés:  Eladó és Vevő között a honlap és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő szerződés.

Távollévők között kötött szerződés: olyan fogyasztói szerződés, amelyet a szerződés szerinti termék vagy szolgáltatás nyújtására szervezett távértékesítési rendszer keretében a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tevő eszközt alkalmaznak. Ilyen eszköz különösen a telefon vagy az internetes hozzáférést biztosító eszköz.

Távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz: olyan eszköz, amely alkalmas a felek távollétében – szerződés megkötése érdekében – szerződési nyilatkozat megtételére. Ilyen eszköz különösen a címzett vagy a címzés nélküli nyomtatvány, a szabványlevél, a sajtótermékben közzétett hirdetés megrendelőlappal, a katalógus, a telefon, a telefax és az internetes hozzáférést biztosító eszköz.

Termék: a honlap kínálatában szereplő, a honlapon értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a szerződés tárgyát képezi.

Jótállás: A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés esetén a Polgári Törvénykönyv (2013.évi V.törvény) szerint

a.) a szerződés teljesítéséért vállalt jótállás, amelyet a vállalkozás a szerződés megfelelő teljesítéséért a jogszabályi kötelezettségén túlmenően vállal, vagy annak hiányában önként vállal, valamint

b.)  a jogszabályon alapuló kötelező jótállás.

III./Szolgáltató (Eladó) adatai:

Cégnév: Hunnia Daunen Kft

Képviselő:: Gécs László ügyvezető

Székhely: 5920 Csorvás, Batthyány utca 9.

Telephely: 5600 Békéscsaba, Orosházi út 32.

Cégjegyzékszám: 0409-000559

Nyilvántartásba vevő cégbíróság: Békéscsabai Törvényszék Cégbírósága

Adószám: 10366136-2-04

Email: hunnia@globonet.hu

Telefonos elérhetőség: +36 66 258 104

Bankszámlaszám: HU70 10408007-26126111-48840000

Magatartási kódex:

A Hunnia Dauen Kft tájékoztatja vásárlóit, hogy nem áll rendelkezésére a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódex.

IV./Megvásárolható termékek köre:

A Vállalkozás a weboldalon részletesen feltünteti a megvásárolható termékek körét termékkategóriák szerint, a termékek lényeges tulajdonságait, egységárát, a járulékos költségeket (szállítási költség) valamint megjeleníti a termékek fotóját. Utóbbiak, különösen színben eltérhetnek a valóságtól.

V./Rendelési információk:

A szolgáltató (vállalkozás) a megrendelés elküldését megelőzően tájékoztatja a megrendelőt azokról a technikai lépésekről, amelyeket a szerződés elektronikus úton való megkötéséhez meg kell tennie. Amennyiben az adatbeviteli hiba történik a szerződéses nyilatkozat elküldését megelőzően, a megrendelő (Vevő) a weboldalon a megrendelés módosítása címszó alatt megteheti.

 VI./Megrendelés menete:

   A./ Regisztráció:

Amennyiben vásárolni szeretne, úgy az első vásárlás alkalmával meg kell adnia a vásárláshoz szükséges adatokat: nevét, számlázási és szállítási adatait, e-mail címét valamint a későbbi belépéshez szükséges jelszavát.
A regisztráció véglegesítése előtt szükséges a regisztrációs feltételek elfogadása. A regisztrációt e-mailben visszaigazolja a rendszer. A vevő köteles a jelszót bizalmasan kezelni, ha vevő adatai arra jogosulatlan személyek birtokába kerülne, ezért az üzemeltető felelősséget nem vállal. A regisztrált adatokat az üzemeltető kérelemre törli a rendszerből.  A regisztrációt az e-mail cím azonosítja, ezért egy e-mail címet csak egyszer lehet regisztrálni.
A regisztráció kötelezettséggel nem jár.

A regisztrációt a következő menüpont alatt találja. Ha Ön regisztrált vásárlóként, de elfelejtette a jelszavát, használja a Bejelentkezés emlékeztetőt. Ha itt megadja a regisztrált e-mail címét, akkor jelszavát e-mail-ban elküldjük Önnek. Belépést a Bejelentkezés menüpont alatt végezheti el. Itt adja meg a regisztrált e-mail címét és jelszavát, majd nyomja meg a belépés gombot. Ha sikeres a belépés, akkor ebben az ablakban megjelenik az Ön regisztrált e-mail címe és a kilépés gomb, amely segítségével elhagyhatja az áruházat.

    B./  A belépést követően a Kosár jelre kattintva, a Kosárba helyezheti a terméket.

A Kosár tartalmát a Kosárba menüpont segítségével ellenőrizheti, szerkesztheti. Lehetőség van arra, hogy a Kosár tartalmát megtekintse, módosítsa, megjelölje a Kosárba tett termék darabszámát, valamint megjelölheti az átvétel módját.

A megjelenített termékek kizárólag a Webáruházon keresztül, online rendelhetők meg postai szállítással, személyes átvétel útján  vagy meghatalmazott által történő átvétellel.

Lehetőség van a Kosár tartalmának részbeni törlésére, kiürítésére. Amennyiben szeretne tovább vásárolni, akkor a vásárlás folytatása gombot kell választania. Ha minden rendben van, és megrendelés mellett döntött, akkor a Pénztár gombot megnyomva, véglegesítheti a megrendelését.

   C./ Miután véglegesítette megrendelését, a megadott e-mail címre küldünk Önnek egy automatikus visszaigazolást, mely tartalmazza a megrendelés adatait. Amennyiben nem kap ilyen visszaigazolást, a rendszer nem fogadta el a megrendelését. Ilyen esetben kérjük vegye fel a kapcsolatot az üzemeltetővel. A termék kiszállítására csak a megrendelés visszaigazolása e-mail elküldése után kerülhet sor.

   D./ A megrendelés folyamatát a megrendelés lezárásáig figyelemmel kísérheti  a Megrendelés menüpont segítségével. Minden megrendelés egy egyedi megrendelés számmal rendelkezik.

Webáruházunkban termékkategóriák szerint böngészhet a megvásárolható termékek között, megtekintheti egy–egy termék rövid leírását, árát, egyéb tulajdonságát a teljesség igénye nélkül. Ha bővebb információt szeretne kapni a termékről, akkor kattintson a termék nevére. Ha ennél bővebb információra van szüksége, keresse meg az üzemeltetőt.

 VII./Megrendelés feldolgozása:

A megrendelések feldolgozása munkanapokon reggel 8 órától délután 16 óráig történik. Ha ezt követően történik a megrendelés, az a következő munkanapon kerül feldolgozásra.

 VIII./Megrendelés módosítása:

Vevőnek jogában áll megrendelés módosítása, ezt megteheti szóban személyesen vagy írásban levélben vagy elektronikus levélben, mindaddig amíg a csomag nem került átadásra illetve feladásra.

 IX./Vételár és fizetési feltételek:

A termékekre megjelenített árak forintban értendők, tartalmazzák a törvényben előírt 27 %-os ÁFÁ-t, azonban nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költséget a rendszer a megrendelés befejezése előtt részletesen kiírja és automatikusan hozzáadja a termék árához, ez adja a megrendelés végösszegét.

A házhoz szállítás költsége postai csomagonként 1.900 forint.

Online fizetésre a www.hunniadaunen.hu weboldalon keresztül megrendelt termékek esetén nincs lehetőség. A weboldalon megrendelt terméket a vásárló csak és kizárólag utánvétes fizetéssel tudja megrendelni, így a vételárat minden esetben a szállítmányozó cég képviselőjének kell, hogy kifizesse a termék átvételekor. Szállítmányozó cég a Magyar Posta.

A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számlát a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot a kézbesítéskor a kézbesítő előtt szíveskedjék megvizsgálni és esetlegesen a terméken észlelt sérülés vagy hiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Ha a csomag átvételekor nem vizsgálja meg a terméket, nem készül jegyzőkönyv, akkor is lehetősége van az észlelt hibát jelezni a XI./pontban foglaltak szerint.

X./Teljesítési határidő és szállítás:

Minden webshopos rendelést a visszaigazolástól számított 8 (nyolc) munkanapon belül kiszállítunk raktáron lévő termék megrendelése esetén.

A Vállalkozás készleteit meghaladó vagy raktáron nem lévő termékek rendelése esetén rendelésének teljesítési határideje a megrendeléstől számított  16 (tizenhat) nap.

Visszaigazolásunkban – telefonon vagy e-mailben – pontos információkat szolgáltatunk a megrendelt termékek várható szállítási idejéről.

Cégünk nem vállal felelősséget a megrendelt termék esetleges technikai ismertetőinek a beszállító vagy rajta kívülálló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.

Lehetősége van a megrendelés időpontjának módosítására mindaddig, amíg  a termék nem került átadásra a szállítmányozó cégnek. Kérhet  értesítést a kiszállítás időpontjáról, melyet megrendeléskor a „Megjegyzés” rovatban jelezhet. A szállítmányozó cég késedelméért  a Hunnia Daunen Kft semminemű felelősséget nem vállal.

 A Hunnia Daunen Kft. a csomagokat a Magyar Postával szállíttatja ki postai szabályzat szerint. A postai küldemény elvesztését, megsérülését vagy megsemmisülését a kézbesítéskor a kézbesítési okiraton jelezze.

A fent leírt feltételeket ünnepek előtt is igyekszünk tartani, azonban az esetleges kellemetlenségért elnézésüket kérjük, hiszen az akkori megnövekedett forgalom kihat a Hunnia Daunen Kft. és a Magyar Posta szolgáltatásaira is.

XI./A vállalkozóra nézve kötelező panaszkezelési mód és vitamechanizmus igénybevételének lehetőségei valamint ezek hozzáférési módjai:

  • Elsősorban a Vállalkozást keresse fel panaszával:

A Hunnia Daunen Kft az 1990 óta tartó működése során elenyésző számú reklamációt kapott termékeinek értékesítése kapcsán. A Vállalkozás arra törekszik, hogy amennyiben a fogyasztónak mégis bárminemű panasza van, akkor azt „házon belül” oldja meg a Fogyasztó megelégedésére és a lehetőség szerint minél gyorsabban. Ezért elsődlegesen panaszával forduljon hozzánk szóban vagy írásban az alábbi elérhetőségeinken:

Telefon: +36 66 258 104,  (munkanapokon 8.30-16.00 óra között)

E-mail: hunnia@globonet.hu

Internet cím: http://www.hunniadaunen.hu

Levelezési cím: 5920 Csorvás, Batthyány utca 9.

Panasza vonatkozhat a vállalkozásnak, illetve a vállalkozás érdekében vagy javára eljáró személynek az áru fogyasztók részére történő forgalmazásával, illetve értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására.

Szóbeli panasz kezelése:

A Vállalkozás a hozzá beérkező panaszt azonnal megvizsgálja és szükség szerint orvosolja. Ha a Fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panaszt nem lehet azonnal kivizsgálni, akkor a vállalkozás köteles a panaszról és azzal kapcsolatos álláspontjáról jegyzőkönyvet felvenni és annak egy másolatát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben átadni a fogyasztónak.

A fogyasztó a panaszt telefonon (+36 66 258 104), vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás (hunnia@globonet.hu) felhasználásával is megteheti. A reklamációról jegyzőkönyvet készítünk, annak egy példányát a vásárló részére eljuttatjuk. A fogyasztónak a panasz beérkezésétől számított legkésőbb 30 napon belül az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően érdemi írásbeli választ adunk.

 A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:                                                                                             

1.a fogyasztó neve, lakcíme,                                                                                              
2.a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,              
3.a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,         
4.a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontja, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,  
5.a jegyzőkönyvet felvevő személy és a fogyasztó aláírása (utóbbi abban az esetben, ha jelen van)                                                         
6.a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje                                                                 
7.telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

A vállalkozás köteles a jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát 5 évig megőrizni, és az az ellenőrző hatóságoknak bemutatni.

Írásbeli panasz esetén:

A Vállalkozáshoz írásban érkezett panaszról is jegyzőkönyvet kell felvenni, a panaszt 30 napon belül ki kell vizsgálni és írásban meg kell válaszolni.

Szóbeli és írásbeli panasz elutasítása esetén az elutasítást részletesen indokolni kell és a Fogyasztót tájékoztatni arról, hogy panaszával mely hatóság vagy békéltető testület eljárást kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell az illetékes hatóság illetve Fogyasztó lakhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos elérhetőségét valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a Vállalkozás a fogyasztó jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testület eljárását.

Amennyiben a felek közötti fogyasztó jogvita a tárgyalások folyamán nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak a Fogyasztó rendelkezésére:

  • Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál:                                                                                

Amennyiben a Fogyasztó azt észleli, hogy fogyasztói jogai sérültek, úgy jogosult a panaszával a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulni. A panasz elbírálását a hatóság dönt az eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája megtalálható: http://jarasinfo.gov.hu

  • Békéltető testületi eljárás kezdeményezése:

Panasza elutasítása esetén jogosult a fogyasztó a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltetői Testülethez is fordulni.(ennek azonban feltétele, hogy előbb velünk közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését).

A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a felek közötti egyezséget, ennek eredménytelensége esetén döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, költségkímélő érvényesítésének érdekében. Továbbá kérésre tanácsot ad mindkét félnek a fogyasztót megillető jogokról és terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A vállalkozást az eljárás folyamán együttműködési kötelezettség terheli. A békéltető testület felhívására válaszirat megküldési kötelezettsége van, továbbá megjelenési kötelezettség terheli.

A Békéltető testületekről bővebben: https://www.bekeltetes.hu

A Vállalkozás székhelye szerinti Békéltető Testület címe:

Békés Megyei Békéltető Testület
Cím: 5600 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszám: 06-66-324-976
Fax: 06-66-324-976
E-mail: eva.toth@bmkik.hu
 

A Vállalkozás a fogyasztó jogvita rendezése során igénybe veszi  a békéltetői testületi eljárást.


-          Európai Online vitarendezési platform (OVR) igénybevétele:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, ahová a fogyasztók beregisztrálhatnak és jogvitáikat ezen keresztül rendezhetik le közvetlenül a vállalkozóval és szükség szerint  a platformon keresztül vitarendezési testületeket vehetnek igénybe vitáik minél olcsóbb és hatékonyabb rendezése érdekében.

Az online vitarendezési platformra mutató elektronikus link: https://ec.europa.eu/consumers/odr/, mely oldalon részletes tájékoztatást kap a platform működéséről.

-           Bírósági eljárás:

A Fogyasztó jogosult továbbá  a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére is polgári eljárás keresetében a Polgári Törvénykönyv (2013.V.tv.) valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016.évi CXXX.törvény rendelkezései szerint.

XII./Tájékoztató a fogyasztó vevőt megillető elállási jogról

Fogyasztónak a Ptk. 8:1. § 1. bekezdés 3. pontja szerint csak a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy minősül, így jogi személyek nem élhetnek az indokolás nélküli elállási joggal!

A Fogyasztót a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. § szerint megilleti az indokolás nélküli elállás joga. A fogyasztó az elállási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

a) a terméknek,ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott terméknek, a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított határidőn belül gyakorolhatja, mely határidő 14 nap.

A jelen pontban foglaltak nem érintik a Fogyasztó azon jogát, hogy az e pontban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

Ha a szerződés megkötésére a Fogyasztó tett ajánlatot, a Fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerződés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszünteti.

Elállási nyilatkozat, a Fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása:

Ha a  Fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban biztosított jogával élni kíván,  az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján,(postán, telefaxon, e-mailben) köteles eljuttatni a Vállalkozás címére. Ebből a célból felhasználhatja az alábbi mintát, mely nyilatkozat-minta megegyezik a jogszabály mellékletében foglaltakkal:

Címzett:

Alulírott/ak kijelentem, hogy gyakorlom elállási/felmondási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében:

Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:

A fogyasztó neve:

A fogyasztó címe:

A fogyasztó aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt

Elállását jelezni tudja a hunnia@globonet.hu e-mail címen, vagy postai úton: 5920 Csorvás, Batthyány utca 9. Erre a címre kell visszajuttatni a terméket is.

Az elállási jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó nyilatkozatát határidőn belül elküldi. A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállás jogát e rendelkezéssel összhangban gyakorolta .

 

Az Eladó visszatérítési kötelezettsége:

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Eladó legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. Felhívjuk a figyelmét,hogy ez a rendelkezés nem vonatkozik a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási mód választásával okozott többletköltségekre.

 

Az Eladó visszatérítési kötelezettségének módja:

A 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A Fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a Fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti. A Fogyasztó által hibásan és/vagy pontatlanul megadott bankszámlaszám vagy postai cím következtében történő késedelem miatt a Vállalkozást felelősség nem terheli.

Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többlet költségeket. Ilyen esetben a feltüntetett általános szállítási díjtételek erejéig áll fenn visszatérítési kötelezettség.

 

Visszatartási jog:

Az Eladó mindaddig visszatarthatja a fogyasztónak visszajáró összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve az Eladónak vagy az Eladó által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni.

 

A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek viselése:

A fogyasztó viseli a termék visszaküldésének költségét. A terméket az Eladó címére kell visszaküldeni. Kérjük vegye figyelembe, hogy utánvéttel vagy portósan visszaküldött terméket nem áll módunkban átvenni.

 

Fogyasztó felelőssége az értékcsökkenésért:

A fogyasztó a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladóhasználat miatti értékcsökkenésért felel.

 

Az elállási jog az alábbi esetekben nem gyakorolható:

Az Eladó kifejezetten felhívja az Ön figyelmét, hogy Ön nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénz piacvállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében; e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítésmegkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

XIII./Szavatossági jogokról való tájékoztatás:

Kellékszavatosság, termékszavatosság, jótállás

  1. Kellékszavatosság: azt jelenti, hogy a Vállalkozás felel a termék olyan hibájáért, amely hiba már a vásárláskor is megvolt a termékben.

A Vállalkozás kellékszavatossági felelőssége objektív, nem függ attól, hogy tudta-e, hogy hibás terméket adott el.

Megrendelő (Fogyasztó) hibás teljesítés esetén a Vállalkozással szemben ilyen esetben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

      Választása szerint az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a megrendelő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére megrendelő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban megrendelő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

A megrendelő (Fogyasztó) köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogot már nem érvényesíthet.

Ha a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az ebben az esetben sem köthető ki.

Megrendelő a Vállalkozással szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha megrendelő igazolja, hogy a terméket a vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már megrendelő köteles bizonyítani, hogy a megrendelő által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Használt termékek esetén alapesetben az általános szabályoktól eltérően alakulnak a szavatossági, jótállási jogok. A használt termékek esetében is beszélhetünk hibás teljesítésről, azonban figyelembe kell venni azokat a körülményeket, amelyek alapján a Vásárló bizonyos hibák előfordulására számíthatott. Az avulás folytán ugyanis egyes hibák jelentkezései egyre gyakoribbakká válnak, amelyek következtében azt, hogy egy használt termék ugyanolyan minőséggel rendelkezhet, mint egy újonnan vásárolt, nem lehet feltételezni. Ennek alapján a Vásárló csak az olyan hiányosságok tekintetében érvényesítheti a szavatossági jogait, amelyek a használtságból eredő hibákon felüliek, és azoktól függetlenül keletkeztek. Ha a használt termék hibás és erről a Fogyasztónak minősülő Vásárló a vásárláskor tájékoztatást kapott, az ismert hiba vonatkozásában a Szolgáltatónak nincs felelőssége. 

      2. Termékszavatosság:

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a megrendelő (Fogyasztó) - az 1. pontban meghatározott igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalombahozatalakor hatályos minőségi követelményeknek nem felel meg vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Termékszavatossági igényként megrendelő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti. Elsődlegesen kijavítást lehet kérni. Ha a kijavítás megfelelő határidőn belül vagy a Fogyasztó érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges, akkor cserét kérhet.

Termékszavatossági igényét a megrendelő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.

A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén megrendelőnek (Fogyasztónak)) kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben lehet érvényesíteni.

A termékszavatosság a kellékszavatosságtól abban tér el, hogy a termékszavatosság:

- kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén áll fenn,

- közvetlenül a gyártónak, forgalmazónak kell helytállni,

- sokkal szűkebb körben minősül a termék hibásnak,

- a fogyasztó kizárólag kijavítást vagy cserét kérhet,

- fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a termék hibás volt,

- termékfelelősség alól a gyártó kizárólag a törvényben felsorolt esetekben mentesül,

- igényérvényesítése határideje 2év, de ez a termék forgalombahozatalától számít és jogvesztő (nem elévülési határidő)

Leértékelt/akciós termék esetén is van szavatosság:

Ön akkor is élhet szavatossági jogaival, ha a termék leértékelt volt. Ha a termék kifejezetten azért volt leértékelve, mert hibás volt, Ön erre a hibára hivatkozva persze nem élhet szavatossági jogaival, de a termék más hibája esetén Önt megilletik a szavatossági jogok!

3. Jótállás:

Hibás teljesítés esetén az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet vonatkozik. Ennek 1.számú melléklete határozza meg, hogy mely termékek tartoznak a kötelező jótállás körébe.

Az Eladó (Vállalkozás) által értékesített termékek nem tartoznak a kötelező jótállás esetköreibe, ezért az Eladó nem vállal jótállást termékeiért.

Azonban netáni hibás teljesítés esetén a szavatossági igények érvényesítésekor mindent elkövet annak érdekében, hogy a hibák orvoslásra kerüljenek a vásárlók megelégedésére.

Három munkanapon belüli csereigény:

Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm.rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni. Tekintettel arra, hogy termékeink nem tartoznak a kötelező jótállás alá eső termékek körébe, ezért az Eladónak (Vállalkozásnak) nem kötelezettsége a 3 munkanapon belüli csereigény teljesítése.

XIV./Digitális adattartalom működéséről, valamint az alkalmazandó műszaki védelmi intézkedésről:

A weboldal használata a megrendelő (Fogyasztó) számítógépére nem jelent kockázatot, azonban a Vállalkozás javasolja, hogy minden kedves vásárlónk használjon vírusirtó szoftvereket, illetve telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit. A vásárlóink számítógépén található adatok védelme Önök feladata.

A Hunnia Daunen Kft a megrendelő (Fogyasztó) által rendelkezésre bocsátott adatokat csak és kizárólag a szerződés teljesítése és a szerződés feltételeinek későbbi bizonyítása érdekében tárolja, mégpedig egyedül a honlapon, semmilyen más külső tárolóra (számítógép, külső merevlemez, CD, DVD) nem menti át, így a webáruház megszűnésekor minden adat elvesződik, így további illetéktelen felhasználásra nem kerül sor. A webáruház használata során rendelkezésére bocsátott személyes adatait bizalmasan kezeli, harmadik fél részére nem adja át, ez alól kivétel a szállítmányozó cég és hatósági ügy esetén az illetékes hatóság.

A Hunnia Daunen Kft a vásárlók adatainak kezelésekor az információs önrendelkezési jogról és információszabadságról szóló 2011. évi CXII. Törvény rendelkezései szerint jár el.

Tájékoztatjuk látogatóinkat, hogy a honlapon szereplő összes adat (termékek leírása, fotók stb.) a Hunnia Daunen Kft tulajdonában van és a weboldal szerzői jogvédelem alatt áll.

XV./A digitális adattartalom hardverrel és szoftverrel való együttműködési képességéről a vállalkozástól ésszerűen elvárható ismereteknek megfelelően:

A weboldal a HTTPS protokollt használja arra, hogy az interneten keresztül web dokumentumokat jelenítsen meg a vásárlók számára. Igy bármely böngészőn keresztül elérhetők a web oldalon lévő adatok. A vásárlónknak kell gondoskodni arról, hogy megfelelő böngésző álljon rendelkezésükre ahhoz, hogy web oldalunkat használni tudják. A web oldalon való vásárlás feltételezi, hogy vásárlónk ismerik az internet technikai, műszaki korlátait, és a hibalehetőségeket is elfogadják. A Vállalkozás nem hibás azért, hogy az interneten hibásan kerülnek továbbításra adatok, a műszaki hibákért, és minden olyan hibáért, mely a vásárló esetleges hiányos internet ill. weboldal használatából ered.

 

A weboldal tárhelyszolgáltatója: 

Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.

Székhelye: 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14

Weboldala: www.tarhely.eu

E-mail címe: support@tarhely.eu

Telefonszáma: (36) 1-789-2-789

 Bármilyen személyes adattal kapcsolatos kérdésben lehetősége van a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság segítségét kérni.

(NAIH: 1125 Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 22/C; postacím: 1530 Budapest, Pf. 5.; e-mail: ugyfelszolgalat@naih.hu; tel.: +36 1/391-1400).